Ga naar de inhoud
  • GBI World
  • Actueel
  • Wie zijn wij?
  • GBI Academy
  • GBIdag
  • GVAG
  • GBI Servicedesk
  • FAQ
Menu
  • GBI World
  • Actueel
  • Wie zijn wij?
  • GBI Academy
  • GBIdag
  • GVAG
  • GBI Servicedesk
  • FAQ
Search
Close
8 november 2022
Terug naar het overzicht

‘Als ik nu nog applicatiebeheerder bij de gemeente was, zou ik blij worden van deze software’

GBI Servicedesk

In deze rubriek laten we je kennis maken met onze experts achter de GBI beheersoftware en onze vernieuwde GBI Servicedesk. Dit keer stellen we onze vragen aan Wilma Theunissen, GBI kenner van het eerste uur. ‘Ik zet mijn  ervaring als GBI-gebruiker graag in om klanten de best mogelijke ervaring te bieden.’

GBI heeft voor jou bepaald geen geheimen meer, hoe komt dit?

‘Bij de gemeente Venray ben ik zo’n achttien jaar betrokken geweest als applicatiebeheerder van GBI beheersysteem. Ook ben ik voorzitter geweest van meerdere werkgroepen binnen de gebruikersvereniging GVAG. Ik heb altijd met veel plezier aan én met GBI gewerkt. Het is mooi dat ik sinds 2020 die ervaring vanuit de leverancierskant kan bieden – zeker nu we de stap naar GBI World maken.’

Hoe heb je die stap naar GBI World ervaren?

‘Eerlijk gezegd was ik op voorhand wel wat kritisch. Met GBI 6 stond er een stabiel en compleet pakket. Waarom zou je al die moeite doen om dat overhoop te halen? Maar, inmiddels ben ik echt om. Zeker omdat je ziet wat 

GBI World te bieden heeft: sneller, eenvoudiger, logischer, gestructureerder, moderner. Als ik nu nog applicatiebeheerder bij de gemeente was geweest, had ik met veel plezier met dit pakket gewerkt. Het is in veel opzichten echt een grote stap vooruit.’

Waar zit volgens jou de grootste winst?

‘Het gebruikersgemak! Praktische zaken, zoals in- en uitzoomen op een kaart, het inladen van kaartlagen: het is gewoon zóveel sneller. Een ander klein voorbeeld. Wanneer je in het oude GBI 6 een luchtfoto importeerde of verving, moest je daarna – om deze ene foto toe te voegen – alle legenda’s opnieuw aanpassen. Nu doet het systeem dit automatisch voor je. Dit scheelt tijd en klikwerk. Ik krijg dat ook terug van klanten.’

Heb je nog meer voorbeelden?

‘Ik zie echt dat we met GBI World met de juiste dingen bezig zijn en vooruitgang bieden. Er is een duidelijke toekomstvisie die ook gerealiseerd wordt. Zoals de API’s, die we ontwikkelden als een stekker-stopcontact, om gemakkelijk en eenduidig te communiceren en verbinden met andere applicaties. Dat is toekomstbestendig. En als ik bijvoorbeeld kijk naar hoe het vernieuwde BGT koppelvlak nu werkt. Dat hebben we bij verschillende klanten geïmplementeerd en is zoveel makkelijker, sneller, beter en duidelijker om mee te werken. Daar ben ik echt wel enthousiast over.’

Bij welke vragen kun jij meerwaarde bieden?

‘Door mijn ervaring aan de gebruikerskant kan ik kleinere issues vaak al snel herkennen en oplossen. Ik snap waar klanten tegenaan lopen en óók wat er aan gerelateerd is. Zo kan ik bijvoorbeeld bij vragen rondom het upgraden van Oracle, net dat extra advies geven. Dat een upgrade mogelijk is, maar wanneer die samenvalt met een migratie van Oracle-servers je wel bestaande koppelingen kwijt kunt raken. En dat dit aan de voorkant wel extra aandacht behoeft.’

Met jouw gebruikerservaring – hoe ervaar jij het migratieproces…

‘Binnen enkele weken maak je de stap van GBI 6 naar GBI World. In die korte tijd heb je een stevige basis te staan, waarmee je weer gewoon jouw werk kunt doen. Gezien wat er allemaal onder de motorkap moet gebeuren, is dit snel. Neemt niet weg dat we van gebruikers met specifieke applicaties soms wel wat meer geduld vragen. Die tijd gaat er vooral in zitten om alles aan de voorkant goed af te stemmen en in te regelen, want het werk moet wel goed blijven lopen. Daar proberen we hen als GBI Servicedesk zo goed mogelijk in te ondersteunen. We werken er met z’n allen keihard aan om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen. En dat lukt, begrijp ik uit de tevredenheid van de gebruikers.’

Zie je als GBI-kenner nog kansen?

‘Zeker. Waar ik me sterk voor wil maken is dat het applicatiebeheer nóg makkelijker wordt. Met de GBItoolbox hebben we hierin echt een flinke stap gezet. Maar het zou bijvoorbeeld mooi zijn dat gebruikers zelf kleine aanpassingen in de look & feel GBImaps kunnen uitvoeren. Denk aan het aanpassen van kleuren in kaartlagen. En ja, ook daar wordt aan gewerkt.’

Meer weten over de kennis en ervaring van Wilma? Check haar Linkedin-pagina

Over de GBI Servicedesk

Antea Group heeft de volledige ondersteuning voor GBI gebruikers al weer geruime tijd in eigen beheer genomen met de hernieuwde GBI Servicedesk. Bij onze eigen GBI Servicedesk kun je als GBI gebruiker terecht voor al je vragen over GBI, opleiding, training, bugs of wishes, support, installaties en ondersteuning.  Over GBI 6 én GBI World. Wij helpen je verder! 

In een serie interviews stellen we de medewerkers van onze GBI Servicedesk aan je voor. Hier bijvoorbeeld met Frank Leijssenaar; customer succes manager bij GBI, Tim Bulk; adviseur beheer en GBI én fan van beheer en Folkert Miedema, over riolering en stedelijk water.

Je bereikt de GBI Servicedesk via
  • Website: gbibeheersysteem.nl
  • Telefoon: 0513 – 63 44 44
  • E-mail: servicedesk@gbibeheersysteem.nl
  • Chat: op gbibeheersysteem.nl
    of op gbiworld.nl
  • Elke werkdag tussen 8:00 en 17:00 uur staan onze GBI experts voor je klaar!
Benieuwd naar de kansen en mogelijkheden van de nieuwe releases van GBI World voor jouw situatie?

Neem even contact op. We komen graag persoonlijk (online) bij je langs voor een demo, toelichting of meer informatie!

© 2020 GBIbeheersysteem. All rights reserved.
 
Linkedin
Beheer cookie toestemming
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}