Ga naar de inhoud
  • GBI World
  • Actueel
  • Wie zijn wij?
  • GBI Academy
  • GBIdag
  • GVAG
  • GBI Servicedesk
  • FAQ
Menu
  • GBI World
  • Actueel
  • Wie zijn wij?
  • GBI Academy
  • GBIdag
  • GVAG
  • GBI Servicedesk
  • FAQ
Search
Close
26 september 2022
Terug naar het overzicht

‘Dankzij m’n kennis van GBI en riolering, help ik gebruikers snel verder’

GBI Servicedesk

In deze rubriek maak je kennis met onze experts achter de GBI beheersoftware en onze vernieuwde GBI Servicedesk. Dit keer stellen we onze vragen aan Folkert Miedema, adviseur Riolering en Stedelijk Water. ‘Vanuit m’n expertise meebouwen aan de beste beheersoftware van Nederland: dat is gaaf.’

Waar komt jouw liefde voor het rioleringsvak vandaan?

‘Mijn ‘pake’ Fokke reed vroeger op de ‘tontsjewagen’. Dat was in een tijd dat er nog nauwelijks riolering was. Je zou kunnen zeggen dat het in mijn bloed zit. En tijdens mijn opleiding civiele techniek kreeg ik veel energie van rioleringsvraagstukken: ik was er tot in diep in de nacht mee bezig – zo interessant vond ik het. We hebben in Nederland een prachtig riolerings-systeem, maar hoe houden we dit in vorm en hoe voorkomen we wateroverlast? Vragen waarin ik mij graag verdiep.’

Waar houd jij je als rioleringsexpert zoal mee bezig?

‘Ik ben nu gedetacheerd als beleidsmedewerker riolering in de gemeente Hoogeveen / De Wolden. Ook word ik ingeschakeld voor allerlei riolerings-projecten en stedelijk water vraagstukken. Zo heb ik meerdere gemeenten 

geadviseerd over vraagstukken rondom het voorkomen van wateroverlast. Daarnaast ben ik volop bezig met GBI: ik denk mee over de ontwikkeling van GBI World, betrokken bij implementatie van GWSW bij klanten en ik ben één van de experts die meedraait in de GBI Servicedesk. Wanneer je als gebruiker een issue hebt dat riool-gerelateerd is, kom ik in beeld.’

Bij welke vragen kun jij meerwaarde bieden?

‘Bijvoorbeeld bij vragen over het inladen van rioolinspectiebestanden. Dan is het fijn dat je als rioleringsexpert mee kunt kijken: ligt het issue aan de software of zit er iets in het bronbestand? Dankzij m’n kennis van GBI en het riool kun je al snel met een antwoord komen en gebruikers verder helpen. Met GBI World zit er trouwens al een check op inlezen van RibX bestanden ingebakken, dat scheelt een stuk.’

Hoe kijk jij als rioleringsexpert naar de ontwikkelingen binnen GBI World?

‘De update naar GBI World laat je niet alleen sneller en efficiënter werken. Het biedt je als beheerder ook veel nieuwe en verbeterde (riool) functionaliteiten. De rioolkaart met annotaties bijvoorbeeld. Via deze kaart heb je in GBImaps in één oogopslag in beeld wat de stroomrichting en de afmeting van het riool is. De styling van de kaart sluit heel mooi aan bij de standaard van RIONED en GWSW.’
‘Ook een verbetering is dat alle riooldata nu in de cloud zit. Deze rioolviewer maakt het eenvoudiger om je informatie zoals inspectiefilmpjes te delen met een partij die bijvoorbeeld een maatregelentoets doet.’

Zie je als rioleringsexpert nog kansen voor gebruikers?

‘Het mooie aan GBI World is dat het allerlei mogelijkheden biedt voor uitbreiding en verbinding. Het platform principe maakt het mogelijk om data en applicaties van derden met GBI te verbinden, óók voor riolering en stedelijk water. Daar hebben we nu volop stappen in gezet en gaan we steeds meer koppelingen bieden. Via GWSW.OroX deel je nu al heel eenvoudig jouw rioleringsdata met anderen in de keten en upload je jouw riooldata als open data naar RIONED.’

Meer weten over de kennis en ervaring van Folkert? Check zijn Linkedin-pagina.

Over de GBI Servicedesk

Antea Group heeft de volledige ondersteuning voor GBI gebruikers al weer geruime tijd in eigen beheer genomen met de hernieuwde GBI Servicedesk. Bij onze eigen GBI Servicedesk kun je als GBI gebruiker terecht voor al je vragen over GBI, opleiding, training, bugs of wishes, support, installaties en ondersteuning.  Over GBI 6 én GBI World. Wij helpen je verder! 

In een serie interviews stellen we de medewerkers van onze GBI Servicedesk aan je voor. Hier bijvoorbeeld met Frank Leijssenaar; customer succes manager bij GBI, of Tim Bulk; adviseur beheer en GBI én fan van beheer.

Je bereikt de GBI Servicedesk via
  • Website: gbibeheersysteem.nl
  • Telefoon: 0513 – 63 44 44
  • E-mail: servicedesk@gbibeheersysteem.nl
  • Chat: op gbibeheersysteem.nl
    of op gbiworld.nl
  • Elke werkdag tussen 8:00 en 17:00 uur staan onze GBI experts voor je klaar!
Benieuwd naar de kansen en mogelijkheden van de nieuwe releases van GBI World voor jouw situatie?

Neem even contact op. We komen graag persoonlijk (online) bij je langs voor een demo, toelichting of meer informatie!

© 2020 GBIbeheersysteem. All rights reserved.
 
Linkedin
Beheer cookie toestemming
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}