Rob van Dongen, CEO van Antea Group, deelde drie jaar geleden zijn droom met z’n medewerkers: het beste ingenieursbureau van Nederland worden. Het betekende de aftrap van het duizenddagenplan. Heel Antea Group zette de schouders eronder om innovatie, klanttevredenheid, zichtbaarheid en winstgevendheid te vergroten. In GBImagazine vertelt Van Dongen over ‘het geheim’ van deze succesvolle transitie en de relatie met GBI.
Eerst terug naar 2015
Antea Group is één van de weinige ingenieursbureaus die tijdens de crisisjaren z’n hoofd boven water houdt en zelfs winstgevend is. Verdienstelijk, maar voor Rob van Dongen geen reden om de toekomst met een gerust hart af te wachten. Terwijl de recessienevel optrekt, voorziet hij dat het tijd is om de bakens te verzetten. Rob: “Die crisis luidde de overgang naar een nieuwe tijdperk in: eentje van snelle verandering. Van nieuwe technologieën en thema’s als urbanisatie, klimaatverandering en verduurzaming. De vraag was of wij klaar waren om hierop te anticiperen.”
‘Met een onafhankelijke gebruikersvereniging, werkgroepen en een gemeenschappelijke kennisbank staat GBI dicht bij klanten.
‘Het verhaal dat je hebt is ontzettend belangrijk‘
Hij kwam in aanraking met het verhaal van de CEO van een Engelse verzekeraar. Rob: ‘Zijn visie en de manier waarop hij zijn organisatie wist te richten, inspireerden mij. Dit bracht mij ertoe om op papier te zetten hoe ik de toekomst van Antea Group zag. Hoe blijven we onszelf uitdagen om te innoveren, nieuwe markten te exploreren en continu te verbeteren?’
Lees hier het volledige: interview met CEO Rob van Dongen uit GBI magazine nummer 20.