Hoe zorg je voor een beter gebruik van GBI beheersysteem in jouw organisatie? GBI-expert Wilma Theunissen beschreef op LinkedIn de praktijkervaringen van één van onze klanten. Teaser: één uurtje per maand zorgt ervoor dat het gebruik en plezier van werken met GBI flink is toegenomen. Zo wordt iedereen fan van beheer!
Wilma: “Een gemeente die al langer GBI gebruikte is vorig jaar naar GBI World gegaan. De vorige versie, GBI6, werd niet heel actief gebruikt. Dat wilde de beleidsmedewerker veranderen met GBI World.”
Deze gemeente is begonnen met een ‘GBI-uurtje’: Eén keer per maand krijgen alle gebruikers van het beheersysteem uitleg over de werking van het beheersysteem. Heel praktisch en afgestemd op de situatie. Over de werking van de verschillende modules en de toepassing in hun werk en situatie. Van GBIportal tot kaartapplicatie GBImaps, koppelvlak, rekenapps, API’s en meer.
Wilma: “Ik merk is dat het gebruik van GBI echt flink is toegenomen is in deze gemeente. Van beheerders, toezichthouders en uitvoerder, tot buitendienst. Het digitaal werken via de cloud werkt prettig en scheelt veel werk. Door de snelle performance wordt GBI nu veel meer gebruikt. Dat leidt toe een positieve spiraal en veel meer gebruik van GBI World.”
“Eén uurtje per maand. Kleine moeite, maar wat een verschil maakt dit!”
Meer weten?
Les hier het hele bericht van Wilma op LinkedIn of neem contact op met één van onze collega’s van GBI Servicedesk.